Agencja Rozwoju Regionalnego MARR S.A. wspólnie z Ośrodkiem Enterprise Europe Network WSIiZ Rzeszów zapraszają na bezpłatne szkolenie „Rozwiązania cyfrowe w firmie”, które poprowadzi duet prelegentek: Barbara Haadam – Toczek i Wioletta Piątkowska. Szkolenie stacjonarne zaplanowaliśmy na 11 czerwca w Inkubatorze Nowych Technologii In-Tech 1 (ul. Wojska Polskiego 9) w godzinach od 9:00 do 14:00.

Obowiązuje Rejestracja internetowa – FORMULARZ REJESTRACYJNY

PROGRAM SZKOLENIA:

8:45 – 9:00 Rejestracja uczestników
9:00 – 9:10 Przywitanie uczestników szkolenia i przedstawienie oferty ośrodka Enterprise Europe Network

1 PANEL – Jak wykorzystać dostępne narzędzia cyfrowe do usprawnień w prowadzeniu rachunkowo-finansowym firmy(2 godziny)

CEL SZKOLENIA:

• Opis narzędzi cyfrowych do zarządzania finansami oraz rachunkowością firmy
• Praktyczne zastosowanie narzędzi cyfrowych w prowadzeniu rachunkowości firmy
• Praca zdalna na narzędziach cyfrowych w firmie
• Inne narzędzia cyfrowe przydatne do prowadzenia firmy 

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PANELU:

• Zapoznanie się z narzędziami cyfrowymi dostępnymi na rynku – plusy i minusy
• Pozyskanie wiedzy w zakresie tworzenia własnych narządzi cyfrowych 
• Zdobycie wiedzy, które narzędzia cyfrowe są odpowiednie do Twojej firmy
• Uzyskanie wiedzy na temat zaoszczędzonego czasu dzięki zastosowaniu narzędzi cyfrowych w księgowości, rachunkowości i nie tylko


PROGRAM:

  1. Narzędzia cyfrowe wykorzystywane w dziale finansowo – księgowym
    • Omówienie możliwości cyfrowych Programu Comarch
    • Omówienie narzędzi wspomagających pracę księgowego np. aplikacjaMT940.pl, System E-SZOK, system ZEUS, KRESON I wiele innych
  2. Narzędzia cyfrowe optymalizujące pracę pracowników działów administracji
    • Dzienniki elektroniczne i obieg dokumentacji w szczególności jako zabezpieczenie przed tzw. pustymi fakturami
  3. Ulgi podatkowe możliwe do wykorzystania dzięki wdrożeniu narzędzi cyfrowych
    • Ulga badawczo – rozwojowa
    • Ulga na robotyzację
  4. Możliwości finansowania narzędzi cyfrowych • Dotacje, dofinansowania na zakup narzędzi cyfrowych
  5. KSeF – Krajowy system e-faktur • Co to jest KSeF?
    • Jakie narzędzia cyfrowe możemy wykorzystać aby ułatwić komunikację z KSeF?
    • Co to jest e-kontrola?

PRELEGENTKA:

Barbara Hadam-Toczek
Prezes Zarządu, Głowna księgowa Spółki Biuro Rachunkowe Prestige Office Sp. z o.o, Prezes Zarządu Fundacji Prestige Care, Wiceprezes Zarządu Akademia Rozwoju Progress Sp. z o.o., Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Polska Organizacja Wsparcia Biznesu, Absolwent Politechniki Rzeszowskiej na kierunku Master of Business Administration. Ponadto trener – szkoleniowiec. Doświadczenie zawodowe ponad 19-letnie, jakie posiada łączy ze szkoleniami jakie prowadzi. Czynnie wykorzystuje posiadane doświadczenie zawodowe na prowadzonych przez siebie szkoleniach. Stawia na praktykę we wszystkich szkoleniach jakie robi. Od 2010 r. specjalizuje się w rozliczaniu projektów Unijnych a od 2012 r. w rozliczaniu NGO tj. Fundacje, Stowarzyszenia, Spółdzielnie Socjalne a ostatnio Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością non profit.


2 PANEL – Jak wykorzystać podpis elektroniczny i pieczęć elektroniczną w bieżącej działalności firmy, podstawy prawne i praktyczne wykorzystanie (2 godziny)

CEL SZKOLENIA:

• Wyjaśnienie jakie są rodzaje podpisów elektronicznych 
• Przekazanie praktycznych informacji jak prawidłowo podpisywać i weryfikować dokumenty 
• Przedstawienie przykładów wykorzystania podpisów elektronicznych w firmie 

KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PANELU:

• Poznanie jakie są rodzaje podpisu elektronicznego oraz jakie wywołuje skutki prawne
• Zdobycie praktycznej wiedzy, jak prawidłowo składać podpis na dokumencie
• Zdobycie umiejętności jak weryfikować dokumenty podpisane podpisem elektronicznym
• Poznanie różnić pomiędzy podpisem elektronicznym a pieczęcią elektroniczną
• Zdobycie wiedzy kiedy dokumenty mogą być podpisywane podpisem elektronicznym a kiedy oznaczane pieczęcią elektroniczną

PROGRAM:

  1. Podstawy prawne ( Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 910 z 23 lipca 2014 roku – czyli rozporządzenie eIDAS i Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej )
    • Omówienie co to są usługi zaufania
    • Jakie są rodzaje podpisów elektronicznych
    • Jakie skutki prawne wywołują poszczególne rodzaje podpisów
  2. Jak podpisywać dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym
    • W aplikacji podpisującej
    • W PDF
    • Co oznacza znak graficzny
  3. Prawidłowa weryfikacja dokumentów podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym
    • W aplikacji weryfikującej
    • W PDF
    • Co oznaczają komunikaty o podpisie nieprawidłowym, nieważnym lub o braku możliwości weryfikacji
  4. Jakie występują różnice pomiędzy podpisem elektronicznym a pieczęcią elektroniczną • Kiedy wybrać podpis a kiedy pieczęć ( np. w KSeF, e-doręczenia, ESG
    • Przykłady jakie dokumenty wymagają obligatoryjnie podpisu elektroniczne a kiedy można dokumenty opieczętować pieczęcią elektroniczną

PRELEGENTKA:

Wioletta Piątkowska
Od 16 lat jest związana z sektorem bankowym, a przez ostatnie 6 lat pełni funkcję Dyrektora Regionalnego Centrum Sprzedaży KIR w Rzeszowie. Na co dzień w swojej pracy skupia się na promowaniu i upowszechnianiu rozwiązań cyfrowych w obszarze bankowości, gospodarki i administracji publicznej. Jest aktywnie zaangażowana we wdrażanie innowacyjnych rozwiązań z zakresu usług zaufania między innymi poprzez prowadzenie szkoleń jak wykorzystać podpis kwalifikowany w procesach digitalizacji zarówno w urzędach jak i w biznesie.

Zakończenie – pytania od uczestników – dyskusja

W trakcie szkolenia przewidziana jest przerwa kawowa i obiadowa

Skip to content